Friday, February 12, 2010

ade ape dgn bln julai??

kajian mengenai bulan dan sikap anda, yang telah dijalankan oleh Yang Berbahagia Dato’ Dr. Fadzilah Kamsah:-

JULAI

  • Sangat suka didamping.
  • Banyak berahsia dan sukar dimengerti terutamanya lelaki.
  • Agak pendiam kecuali dirangsang.
  • Ada harga dan maruah diri.
  • Tak suka menyusahkan orang lain tapi tidak marah apabila disusahkan.
  • Mudah dipujuk dan bercakap lurus.
  • Sangat menjaga hati orang lain.
  • Sangat peramah.
  • Emosi sangat mendalam tapi mudah terluka hatinya.
  • Berjiwa sentimental.
  • Jarang berdendam.
  • Mudah memaafkan tapi sukar melupakan.
  • Tidak suka benda remeh-temeh.
  • Membimbing cara fizikal dan mental.
  • Sangat peka, mengambil berat dan mengasihi serta penyayang.
  • Layanan yang serupa terhadap semua orang.
  • Tinggi daya simpati.
  • Pemerhatian yang tajam.
  • Suka menilai orang lain melalui pemerhatian.
  • Mudah dan rajin belajar.
  • Suka muhasabah diri.
  • Suka mengenangkan peristiwa atau kawan lama.
  • Suka mendiamkan diri.
  • Suka duduk di rumah.
  • Suka tunggu kawan tapi tak cari kawan.
  • Tidak agresif kecuali terpaksa.
  • Lemah dari segi kesihatan perut.
  • Mudah gemuk kalau tak kawal diet.
  • Minta disayangi.
  • Mudah terluka hati tapi lambat pulih.
  • Terlalu mengambil berat.
  • Rajin dalam membuat kerja


*mostly from the statement tu btol kot..tp ntahlah..trpulang la kpd kwn2 sye nk nilai..kan,ili??haha..tp statement 5 dr akhir tu...ishhh..risaunye sye!!haha..


*kpd sape2 yg nk tahu rahsia bulan kelahiran anda..sila sms kan kpd 32999..haha..bknlah...sms kan kpd blog saye ye!!hehe..insyaAllah..

16 comments:

Farzana Maulan said...

huhu... org bulan julai ni unik ar... nak tau gak psl bulan feb...

Ili Mahira said...

erm..btol3.. =)

mana2 kajian yang baik..wujud & kekalkan dalam diri..& yg sebaliknya..ambil ibrah & waspada ye mizah sayang!..

yg statement 5 last 2..xpe..jgn rsau..ehem2..pn ehem2 ...gak..huhu..
eh xde2 mrapik lak..
em..xksahla sgt..tembam ke..
berisi sket ke..Janji SIHAT tubuh badan..qalbu & sume2..
take care of urself sbaiknye dear! ;)

p/s: sorry & thanks too~

nurhamizah said...

FEBRUARI

* Berfikiran abstrak.
* Sukakan benda yang realiti dan abstrak.
* Bijak dan pintar
* Berpewatakan yang mudah berubah.
* Mudah menawan orang lain.
* Agak pendiam.
* Pemalu dan rendah diri.
* Jujur dan setia pada segalanya.
* Keras hati untuk mencapai
matlamat.
* Tidak suka dikongkong.
* Mudah memberontak apabila dikongkong.
* Suka kegiatan yang lasak.
* Emosinya mudah terluka dan sangat sensitif.
* Mudah mempamerkan marahnya.
* Tidak suka benda yang remeh-temeh.
* Suka berkawan tapi kurang mempamerkannya.
* Sangat berani dan suka memberontak.
* Bercita-cita tinggi, suka berangan-angan dan ada harapan untuk merealisasikan impiannya.
* Pemerhatian yang tajam.
* Suka hiburan dan sukan.
* Suka benda yang bersifat seni.
* Sangat romantik pada dalaman tetapi tidak pada luaran.
* Berkecenderungan pada benda yang tahyul.
* Amat mudah dan boleh menjadi terlalu boros.
* Belajar untuk mempamerkan emosi

Nur Afiza said...

Salam...mizah.Wah...bile bace psl bln Julai ni...byk juga klbihan2 yg ada pd org yg lahir bln Julai...tahniah tuk mizah..:) Lain kali klu ade masa, nk tahu gak org yg lahir pd bln2 yg lain...boleh??

Ketua Polis said...

mis satu bulan aku...nak wat cm mana ek?

123456789 said...

kak mizah,bulan kte pulak cmne?bulan 3..hahhaa...

miYim said...

pergh... bulan dua tu hampir kesemua ada kena mengena dgn aku.. wawawawawaw..
mizah... bulan 3 plis.!

AbdullahUmar said...

yooo... bln 6 plak...

whitef4ng said...

e'e...tgk bulan feb tu..hahaha

pain said...

apeni mizah..sume yg baek2 je..hahaha..x de la..mizah mmg baek pon..hurm..nanati bgtaw kite bln 8..

nurhamizah said...

MAC

*Berpesonaliti menarik dan menawan.
*Mudah didampingi.
*Sangat pemalu dan pemendam rasa.
*Sangat baik secara semulajadi, *jujur pemurah dan mudah simpati.
*Sangat sensitif pada perkataan yang dituturkan dan alam persekitaran.
*Suka pada kedamaian.
*Sangat peka pada orang lain.
*Sesuai dengan kerjaya yang memberi khidmat kepada orang lain.
*Tidak cepat marah dan sangat amanah.
*Tahu membalas dan mengenang budi.
*Pemerhatian dan penilaian yang sangat tajam.
*Kecenderungan untuk berdendam jika tidak dikawal.
*Suka berangan-angan.
*Suka melancong.
*Sangat manja dan suka diberi perhatian yang sangat tinggi.
*Kelam kabut dalam memilih pasangan.
*Suka dengan hiasan rumahtangga.
*Punya bakat seni dalalm bidang muzik.
*Kecenderungan pada benda yang istimewa dan baik.
*Jangan terlalu mengikut selera atau perasaan

nurhamizah said...

JUN

*Berfikiran jauh & berwawasan.
*Mudah ditawan kerana sikap baik.
*Berperangai lemah lembut.
*Mudah berubah sikap, perangai, idea dan mood.
*Idea yang terlalu banyak di kepala.
*Bersikap sensitif.
*Mempunyai pemikiran yang aktif (sentiasa berfikir).
*Sukar melakukan sesuatu dengan segera.
*Bersikap suka menangguh-nangguh.
*Bersikap terlalu memilih & mahukan yang terbaik.
*Cepat marah & cepat sejuk.
*Suka bercakap & berdebat.
*Suka buat lawak & bergurau.
*Otaknya cerdas berangan-angan.
*Mudah berkawan & pandai berkawan.
*Seorang yang sangat tertib.
*Pandai mempamerkan sikap.
*Mudah kecil hati.
*Mudah kena selsema.
*Suka berkemas.
*Cepat rasa bosan.
*Sikap terlalu memilih & cerewet.
*Kurang mempamerkan perasaan.
*Lambat untuk sembuh apabila terluka hati.
*Suka pada barang yang berjenama.
*Mudah menjadi eksekutif.
*Kedegilan yang tidak terkawal.
*Sesiapa yang memuji, dianggap musuh. Siapa yang menegur dianggap kawan.

nurhamizah said...

OGOS

*Suka berlawak.
*Mudah tertawan padanya.
*Sopan santun dan mengambil berat terhadap orang lain.
*Berani dan tidak tahu takut.
*Orangnya agak tegas & bersikap kepimpinan.
*Pandai memujuk orang lain.
*Terlalu pemurah & bersikap ego.
*Nilai harga diri yang sangat tinggi.
*Dahagakan pujian.
*Semangat juang yang luar biasa.
*Cepat marah & mudah mengamuk.
*Mudah marah apabila cakapnya dilawan.
*Sangat cemburu.
*Daya pemerhatian yang tajam & teliti.
*Cepat berfikir.
*Fikiran yang berdikari.
*Suka memimpin & dipimpin.
*Sifat suka berangan.
*Berbakat dalam seni lukis, hiburan & silat.
*Sangat sensitif tapi tidak mudah merajuk.
*Cepat sembuh apabila ditimpa penyakit.
*Belajar untuk bertenang.
*Sikap kelam kabut.
*Romantik, pengasih dan penyayang.
*Suka mencari kawan

akuro kaminaga (",) said...

akak..hmm..kte2..bln kte jugak..hehe :D

nurhamizah said...

OKTOBER

* Suka berbual.
* Suka orang yang sayang padanya.
* Suka ambil jln tengah.
* Sangat menawan & sopan santun.
* Kecantikan luar & dalam.
* Tidak pandai berbohong & berpura-pura.
* Mudah rasa simpati, baik dan mementingkan kawan.
* Sentiasa berkawan.
* Hatinya mudah terusik tetapi merajuknya tak lama.
* Cepat marah.
* Macam pentingkan diri sendiri.
* Tidak menolong orang kecuali diminta.
* Suka melihat dari perspektifnya sendiri.
* Tidak suka terima pandangan orang lain.
* Emosi yang mudah terusik.
* Suka berangan & pandai bercakap.
* Emosi yang kelam kabut.
* Daya firasat yang sangat kuat (terutamanya perempuan).
* Suka melancong, bidang sastera & seni.
* Pengasih, penyayang & lemah lembut.
* Romantik dalam percintaan.
* Mudah terusik hati & cemburu.
* Ambil berat tentang orang lain.
* Suka kegiatan luar.
* Seorang yang adil.
* Boros & mudah dipengaruhi persekitaran.
* Mudah patah semangat

akuro kaminaga (",) said...

ehem2..ishh..ape touhh..haha