Tuesday, December 11, 2012

exam fever

Assalamualaikum w.b.t

mesti peminat setia blog saya tertunggu2 utk post terkini.hahaha.*ade ke peminat setia?perasan je.huk2*
hmm,sekarang ni rasenye semua student2 IPTA dan IPTS akan menghadapi final exam..jadi rasenye hari ni rase nak membebel pasal

" EXAM FEVER"

pernah dengar ke??of course lah kan.haha.jadi dalam kita sibuk mengulangkaji pelajaran jgn lupe jage hubungan kita dgn Allah.solat tu jgn dilambat2kan.kdg2 bila kita leka membaca buku dan apabila terdengar seruan azan.kita biasanya akan mengeluarkan ayat2 begini..

"alaaaa,kejap lagilah..sikit je lagi ni nak habis.."

"10 minit lagi aku solat..(then berlarutan smpai lahhh......)"

"lepas habis chapter ni baru aku solat lahh"

mesti korang2 semua selalu begitu.termasuk jugak lah tuan punya bolg ni kdg2.biasalah lumrah manusia itu mudah lupa.jadi kita kenalah selalu ingat-mengingati satu sama lain,kan?hehe.sepatutnya kita tinggalkan dahulu buku kita dan pergi solat terlebih dahulu.barulah berkat n mudah ilmu tu nak masuk..

then lagi satu,jgn lah nak stay up sampai dua tiga pagi atau pun tak tidur langung.bahaya kakkk..nnt blank sape nak jwb??kan dah cari masalah tu.nasihat saya cukuplah kot study sampai jam 11 then masuk tidur.esok pukul 3 pagi bgn lah.dapat solat tahajud dan teruskanlah baca buku sampai subuh.pagi2 mudah nak ingat fakta mengikut kajian.dan terbuktilah,sbb saya selalu jgak buat.huhu.kalo kite dok stay up tu then subuh gajah..kan dan tak fair n square tu..huhu..

lagi ape ehh,kurangkan berbual bende yang tak penting dan cari tempat eksklusif utk belajar.then,buatlah solat2 sunat hajat dan yg sewaktu dgnnya.

rasenye setakat tu je nasihat saya utk kawan2 dan yg paling penting diri saya sendiri..doakan kejayaan saya dlm final exam.semoga tercapai cita-cita untuk dapat 4 rata for the sake of islam,parents n ummah.saya masih ingat lagi kata2 cikgu shaiedah (my physic lect at KMNS) "kamu jangan jadi fitnah kepada agama"..berat sungguh ayat tu sebab apa yang kita buat membawa imej islam..

InshaAllah.semoga Allah redha..


p/s : i tried to upload some pict.tapi disebabkan internet ni terlampau "Laju"..
        so maybe next time.so sorry peeeps!!



salam dari negeri di bawah bayu,
nurhamizahismail

*hahaha..poyo giler!!*


2 comments:

Iffah Syuqaira said...

all the best, Mizah!
best tak 'bayu' di sana? Hehe :P

~i'm the flying birds~ said...

untog lar...orh kt ngeri bwh bayu~~